Heder_a3.png
Image is not available
Image is not available
Image is not available
Image is not available
Image is not available
Image is not available
Image is not available
Image is not available
Image is not available
Image is not available
Image is not available
Image is not available
Image is not available
Image is not available
Image is not available
Image is not available
Image is not available
Image is not available
Image is not available
Image is not available
Image is not available
Image is not available
Image is not available
Image is not available
Image is not available
Image is not available
Image is not available
Image is not available
Image is not available
Heder_a3.png
Heder_a2.png
Image is not available
Image is not available
Image is not available
Image is not available
Image is not available
Image is not available
Image is not available
Image is not available
Image is not available
Heder_a2.png
Heder_a4.png
Heder_a4.png
Heder_a1.png
časopisa
Heder_a1.png
previous arrow
next arrow

PREPORUKE I PRILAGOĐAVANJA OBRAZOVNO-VASPITNIH SADRŽAJA PO PODRUČJIMA ZA DJECU SA KOMBINOVANIM SMETNJAMA PO POSEBNOM PROGRAMU ZA RAD U KUĆNIM USLOVIMA

Stručni aktiv defektologa koji realizuje poseban program obrazovno-vaspitnog rada za djecu sa kombinovanim smetnjama daje sljedeće preporuke i prilagođavanja za rad u kućnim uslovima:

U obrazovnom-vaspitnom području Svakodnevne životne vještine preporuka je često pranje ruku i održavanje lične higijene djece uz djelimičnu ili potpunu podršku roditelja prema preporukama Instituta za javno zdravlje. Ukoliko dijete neće da sarađuje, aktivnosti sprovoditi kroz igru „Hvatanje sapuna u toploj vodi u posebnoj zdjeli (kadica, lavor...) uz odgovarajuće pjesmice prikladne ovom sadržaju; Pronađi vlažnu maramicu, obriši ruke, pomozi mami da obrišeš radnu površinu...

Aktivnosti predviđene planom i programom u okviru obrazovno-vaspitnog područja Razvoj govora i jezika odnose se na podsticanje ekspresivnog govora, glasanja, a naročito razvijanja gestualnog govora u cilju da dijete izrazi svoja osjećanja i potrebe. Te aktivnosti treba da budu potpomognute slikovnim materijalom i očiglednim predmetima iz okruženja domaćinstva. Mnoge aktivnosti sprovoditi kroz situacione igre (duvanje svjećica, loptica, papirića, pravljenje balončića od sapunice, korišćenje slamčica, glasom slogom i riječju imitirati glasanje životinja, pokazivanje i imenovanje predmeta iz okruženja....).

Planom i programom u okviru obrazovno-vaspitnog područja Upoznavanje okoline predviđeno je da prepoznaje, taktilno percipira i imenuje što veći broj predmeta iz domaćinstva i kroz situacione igre imitira aktivnosti ukućana (kuvanje, čišćenje ili pranje, usisavanje, slaganje garderobe, odlaganje obuće....)

Kroz aktivnosti obrazovno-vaspitnog područja Socijalne vještine uključiti što veći broj ukućana s ciljem da se uspostave pozitivne emocionalne reakcije, prepozna dobro i loše ponašanje i uspostavi elementarna komunikacija lijepog ponašanja ( povezivanje emocija sa emotikonima, lijepljenje ili pokazivanje emotikona koji odražavaju trenutnu emociju, slušanje pjesmica sa sadržajima frazama učtivosti, uključivanje u elementarne igre sa ostalim članovima porodice....)

Planom i programom obrazovno-vaspitnog područja Psihomotorna stimulacija predviđeno je da učenici primjenjuju vježbe za doživljaj tjelesne cjelovitosti i vježbe u gestualnom prostoru. Putem aktivnosti uz djelimičnu ili potupnu podršku roditelja, braće i sestara učenik pokazuje na sebi i modelu glavu, trup, ruke i noge, a na glavi oči, nos, usta, uši, kosu (igre sa lutkom, igre sa ostalim članovima porodice, igre ispred ogledala), podiže ruke iznad glave, širi ruke u stranu, spušta ruke pored tijela. Kroz igru ove aktivnosti sprovoditi nekoliko puta u toku dana, jer su izvor zadovoljstva i relaksacije za dijete.

Radno vaspitanje planom i programom predviđa upoznavanje sa različitim materijalima i alatima. Aktivnosti organizovati zajednički sa ostalim članovima porodice (lijepljenje različitih materijala na podlogu, namotavanje vunice na kalem, pravljenje  kule od kocaka, ređanje plastičnih kutija jednu na drugu....)

U realizaciji aktivnosti u okviru obrazovno-vaspitnog područja Likovna kreativnost preporučujemo da učenici spontano škrabaju i crtaju linije po papiru, povlače linije između dvije tačke, cjepkaju i gužvaju papir, gnječe i valjaju plastelin, gužvice papira (salvete) lijepe u okviru šablona  na podlogu.

Područjem Muzička kreativnost predviđeno je da prepoznaju i imenuju zvukove vezane za domaćinstvo i neposrednu okolinu (zvono, zatvaranje i otvaranje vrata, šuštanje i kapanje vode, šuštanje papira, kese, zvukovi životinja, vozila...). Preporučujemo da zajedno sa članovima porodice izrade „muzičke instrumente“ (plastične flaše napunjene pirinčem, pasuljem, kukuruzom, dugmićima) i zajednički formiraju „orkestar“. Za ovu aktivnost roditelji mogu iskoristiti predmete iz kuhinje (šerpe, lonci, drvene kašike, poklopci...). Sve aktivnosti treba da imaju za cilj da probude pozitivne emocionalne reakcije i međusobnu interakciju svih članova porodice.

U okviru obrazovno-vaspitnog područja Igre i sportske aktivnosti prilagoditi aktivnosti potrebama i željama učenika kroz elementarne igre loptom i orjentacijom u prostoru (kotrljanje, dodavnje, šutiranje, hvatanje lopte na radnoj površini i podu, igra skrivalice, imitiranje kretanja u različitim smjerovima i položajima). Ove aktivnosti sprovoditi nekoliko puta u toku dana, jer predstavljaju rekreaciju, omogućavaju pokretljivost i zadovoljavaju djetetovu potrebu za igrom i fizičkom aktivnošću.

Sve preporučene aktivnosti roditelji treba da realizuju u prijepodnevnim časovima kako bi se režim dana prolongirao i ostao ustaljen u doglednom periodu. Po mogućnosti u sve aktivnosti uključiti druge članove porodice, čime bi se ojačala sama porodica i ovaj period učinio sadržajnim i kvalitetnijim a samim tim i doprinio realizaciji aktivnosti koje bi se inače sprovodile u Resursnom centru za djecu i mlade „Podgorica“ uz prilagođavanja datim ovim preporukama za rad u kućnim uslovima.

daisy baner 1

biblioteka dugme mm1

Otvoreni smo za saradnju

Pozivamo:
- Predškolske ustanove u kojima su upisana djeca sa smetnjama u razvoju zajedno sa svojim vršnjacima;
- Inkluzivne škole u kojima su upisana djeca sa smetnjama u razvoju, kao i nastavnike nastavnike;
- Roditelje djece sa smetnjama u razvoju, kao i njihova udruženja;
- Fakultete kao i studente koji su spremni da volontiraju i obavljaju praksu u našoj Ustanovi;
- Međunarodne i nevladine organizacije koje se bave ovom problematikom;
- Dnevne centre;
- Resursne centre;
- Bivše kolege i učenike koji će svojom saradnjom doprinijeti razvoju Ustanove;
- Kolege iz drugih ustanova koji se bave istom ili sličnom problematikom;
- Pojedince koji prepoznaju rad i daju doprinos radu ustanove.

List učenika

Sunce-broj-16-1

  Casopis-SUNCE-BR-15-1

 

Casopis-SUNCE-BR-14-1

 

naslovna br13

O LJUBAVI S LJUBAVLJU

  o-ljubavi-s-ljubavlju 

PREUZMITE NAŠ CD

POSJETIOCI

Montenegro 74.1% Montenegro
United States of America 7.9% United States of America
China 5.6% China
Serbia 5.1% Serbia
Bosnia and Herzegovina 1.2% Bosnia and Herzegovina

Broj zemalja:

35

Ukupno posjeta:
826312
Danas: 31
Juče: 33
Ove nedelje: 121
Ovog mjeseca: 480
PODGORICA Trenutno